Tavex използва бисквитки, за да гарантира функционалността на уебсайта и да подобри потребителската удовлетвореност. Събраните от бисквитките данни ни помагат да осигурим най-голяма удовлетвореност за Вас, да поддържаме профила Ви защитен и да персонализираме рекламното съдържание. Можете да разберете повече в Политика за бисквитките.
Моля, изберете какви бисквитки ни разрешавате да използваме
Бисквитките са малки файлове с букви и цифри, които се изтеглят и записват в браузъра Ви, когато посещавате даден уебсайт. Те могат да се използват за проследяване на страниците, които посещавате в уебсайта, за записване на въведената от Вас информация или за запаметяване на предпочитанията Ви, като например езикови настройки, докато сърфирате в уебсайта.
Тук ще намерите всички бисквитки, които може да се съхраняват в браузъра Ви, докато разглеждате сайта, за какво се използват и за колко най-дълго се съхранява всяка една от тях.
Несъмнен факт е, че туристическата индустрия често става обект на измама.
Долу в инфографиката можете да видите извадка от данни, свързани с пътувания, които ще ни помогнат да открием повече за това как работят измамниците.
Ето и някои акценти:
• Индонезия (67%), Тайланд(21%), Бразилия(16%), Колумбия(19%), Мароко (24%) и от европейските държави Франция(11%) са сред предпочитаните страни, в които оперират измамниците;
• В мексиканския град Канкун са осъществени най-много измами с хотелски резервации;
• Пътуващите с вътрешни полети между Джакарта и Бали (Индонезия) са най-вероятните жертви на измама.
Но защо онлайн резервациите за пътувания са толкова предпочитани сред измамниците?
Защото:
често е намесена трета страна – например измамниците могат да се представят за туристически агенции и така да измамят пътуващите;
се предлагат стоки с висока стойност: Средната цена на фалшива сделка при онлайн резервация е между 283 и 588 долара, така че измамниците си осигуряват добър доход;
сделките са нематериални: Резервациите не са обвързани с физическа стока и покупката е достъпна онлайн;
се случват бързо – пътническите резервации губят стойността си веднага след изтичането на датата за използване, така че често измамникът не може да бъде уличен, след като жертвите платят или използват фалшивите билети или стаи. Времето между измамната транзакция и срока за осъществяването ѝ може да бъде само няколко часа, така че компаниите често не са в позиция да реагират достатъчно бързо, за да открият и блокират покупката.
Топ маршрути използвани от измамниците
ПОЛЕТИ
Страни на отпътуване и летища на пристигане, които са с най-висок процент измами, класирани според най-големия брой фалшиви резервации.
ХОТЕЛИ
Профил на измамника
Средната парична стойност на измамна резервация е между 283 и 588 долара.
Фактът, че повечето фалшиви регистрации се правят в последната минута, ги прави трудни за проследяване.
Различни схеми за измами при пътуване:
1. Фалшиви туристически агенти
Измамниците се представят за туристически агенти и или резервират билети за полети, или купуват билетите с фалшиви кредитни карти.
Измамниците продават тези фалшиви регистрации или вече закупените билети на нищо неподозиращи потребители, като по този начин си осигуряват значителни приходи.
Жертвите плащат пълната сума за резервирания или фалшивия билет, а когато наближи денят за отпътуване, те разбират, че билетите им не са истински или са били докладвани като измама.
Фалшивата туристическа агенция изчезва.
2. Измама с реално плащане
– Измамниците закупуват самолетни, влакови или хотелски билети с възстановима стойност в последната минута, като използват открадната информация от кредитни карти.
– Информацията се краде от хакерски форуми чрез пробив в сигурността на данните.
– Измамниците анулират билетите, като възстановяват стойността им.
3. Незабавни отпътувания
Измамниците купуват билети с време за заминаване 24-48 часа след закупуване, като използват откраднати данни от кредитни карти.
Периодът за откриване на тази измама е много кратък.
След като пътникът се е регистрирал, дори измамата да е открита, тя не може да бъде отменена от туристическа агенция.
В тези ситуации авиокомпаниите често приемат пътника, за да избегнат случайното отклоняване на добър клиент.
Коментари