Добавете ценово известие

Инфографика - контейнерите, кръвта на световната търговия

Публикувано от Tavex в категория Анализи на 16.04.2019
Цена злато (XAU-BGN)
3 397 BGN/oz
  
+ 11 BGN
Цена сребро (XAG-BGN)
39 BGN/oz
  
+ 0 BGN

 

Глобализацията се дължи изключително на нещо толкова просто, като транспортния контейнер.

В далечното минало товаренето на корабите било сложна работа, включваща палети, щайги, лебедки. Този процес бил трудоемък и скъп, поради което за повечето стоки просто не си струвало да бъдат превозвани по море.

През 70-те години на миналия век стандартизираният транспортен контейнер преобъща световната икономика, като решава този проблем. Тази стандартизация води до голям скок в ефективността на пристанищата и драстично намалява цената за превоз на товари. Днес на модерните пристанища вече могат да бъдат товарени по 70 контейнера на кран на час.

Вече няма значение къде произвеждате, защото транспортните разходи не са съществени.
– Райнер Хорн, Хапаг-Лойд

ПРОИЗВЕДЕНО В КИТАЙ

С премахването на бариерата, създавана от големите транспортни разходи, производството започва да мигрира към страни с по-ниски производствени разходи.

В наличност

Китайски юан

Продаваме 0,2910 0.266 0,2660 0.291 0,2910
Купуваме 0,2660
Сравнение Известие Добавете към количката

В центъра на тази нова парадигма е Китай: почти една трета от всички световни контейнери преминават през китайските пристанища, а седем от десетте най-големи пристанища в света се намират в Китай.

 

СТРАНИ, ПРЕВОЗВАЩИ НАЙ-ГОЛЯМ БРОЙ КОНТЕЙНЕРИ

В таблицата по-долу са показани първите 10 страни с най-много 20-футови контейнери, преминаващи през техните пристанища:

Трафикът на товарни контейнери е доминиран от азиатските страни, които заемат 4 от първите 5 места. През 2017 г. Сингапур, който е с население само 5,4 милиона души, превози близо 34 милиона 20-футови контейнера. Това е повече от Италия, Франция, Русия, Швеция и Великобритания взети заедно.

Съединените щати все още са на второ място в света по броя на обработваните контейнери. Две големи пристанища в Лос Анджелис контролират над една четвърт от пазарния дял в Северна Америка, а пристанището на Ню Йорк и Ню Джърси е най-голямото на Източния бряг.

 

ОТРАСЪЛЪТ ПРОДЪЛЖАВА ДА СЕ РАЗРАСТВА

С изключение на кратка пауза през 2009 г., през това хилядолетие броят на контейнерите, преминаващи през пристанищата, се увеличава всяка година.

Независимо от тарифините политики през 2018 и потенциалния Brexit, изглежда, че растежът при контейнерните превози ще продължи.

Препоръчваме Ви да прочетете още